FINAL GIRL explores the slasher flicks of the '70s and '80s...and all the other horror movies I feel like talking about, too. This is life on the EDGE, so beware yon spoilers!

Sep 29, 2015

'Tis the season

Kids, the best time of the year is finally upon us, huzzah! Horror movies available for cheap at the grocery store, skulls on sale at CVS, I have exchanged my summer gramma slippers for my winter gramma slippers, and I'm about to bust out the totally spooky red font, so pull up your pants, my friends: yeah SHOCKtober! Thursday marks the beginning of a month-long celebration here at Final Girl and also at every other site on the internet. But will those other sites have...movie reviews??

Probably most of them will. SIGH.

But here is the pitch, y'all: I'll be reviewing/talking about movies I've never seen before that are currently available on Netflix. It's true, I'm going to have to get over my fear of horrible, generic Photoshopped cover images, vague descriptions that don't tell you anything, and the worst rating system ever and indulge in some streaming horror. I'm looking forward to finally seeing some stuff that's been a-lingerin' in my queue forever, stuff I'm forever putting off. Everyone knows that movie-watching is a most enjoyable pastime when you force yourself to do it! Ha ha, just kidding. But really, my queue is a bloated, unsightly thing, and so often I will scroll by the horrible, generic Photoshopped covers and think "Not today...not today..." But during SHOCKtober I say YES TODAY. Or tomorrow, or at least by the end of the month.

I'll announce the movie I'm gonna talk about the day before I talk about it, so if you want to watch and feel like we're hanging out you can do so. If you have a site and you also write about the movie, you can pimp yourself until your hand falls off in the comments here! Look man, we're all gonna have a good time this month, okay. SHOCKtober rules!

DAY 1: STARRY EYES (2014)

I have no idea what it's about and I don't care! October 1st...be here or be squeeyer.


11 comments:

Unknown said...

Good movie, I predict you'll like it.

Creature said...

Oh my god, I really like this movie! Enjoy!

deadlydolls said...

Generic cover images are standard and Netflix and usually have NOTHING to do with the quality of the film (well, sometimes). A prime example: there's a film streaming called Dead Within. Bad title, bad poster, but I promise you (well, I tell you earnestly) that it's genuinely good and makes me angry at its bland marketing.

Zoom said...

YES!! Is there any way we can have a list for the full month so we can watch, play, and blog along with you???

Stacie Ponder said...

@deadlydolls - ain't that the truth. I've seen some gems once I finally decided to JUST PUSH PLAY. The Shrine is one such movie! And Dead Within...hmm, will have to add it to the list! Thankee!

@Zoom - for now I'll just be announcing the next day's movie at the end of my blog posts (like at the end of the Starry Eyes post, I'll mention the movie for Oct 2). It doesn't give much notice, but I don't have the whole month planned out yet and I want to leave my options open depending on my mood! :D

JA said...

Starry Eyes is terrific, I can't wait to hear your thoughts.

Huzzah All Hallows!

Matthew Herring said...

Ohh, I may have to jump start my long defunct movie blog to play along! As good a time as any, and a hell of a lot better than mid January, right?

Jen Manriquez said...

Ditto Zoom's question. Also, YAY! I'm totally in.

Stacie Ponder said...

Awesome, I'm glad you guys are as excited as I am! Again, though, to answer zoom's question:

"for now I'll just be announcing the next day's movie at the end of my blog posts (like at the end of the Starry Eyes post, I'll mention the movie for Oct 2). It doesn't give much notice, but I don't have the whole month planned out yet and I want to leave my options open depending on my mood!"

Will said...

YAY! MORE REVIEWS!

I've seen my fair share of those streaming Netflix titles. BE CAREFUL.

CashBailey said...

You're gonna love STARRY EYES. I guarantee it.